Türkiye’de doksanlar, başka değişimlerin yanı sıra Rock müziği ve kültürünün yayıldığı bir dönem oldu. 80’lerden henüz çıkmış dönem gençliği kendine bir ifade aracı olarak benimsediği bu müzikle, dönemin renkli ambalajlı popüler kültürüne karşı bir altkültür oluşturdu. Bu öyle bir altkültürdü ki müzik kitaplarına, dergilere, fanzinlere hatta Rock’ı da aşıp edebiyata kadar sirayet etti.
Peki Türkiye için doksanlar bir altın çağ mıydı yoksa bir bedbahtlık mıydı? Koray Sarıdoğan bu sorunun cevabını Rock’tan filizlenen dönem altkültürü üzerinden, politik arka plandan koparmadan, gerçekçi bir bakış açısıyla anlatıyor.
Rock müzik 90’ların altkültürünü, müzik yayıncılığını, dergilerini, fanzinlerini ve edebiyatını nasıl şekillendirdi?
Türkiye’nin ilk fanzini bir üniversitenin çay partisinden mi çıktı?
“Esrar İçiyor O Herif” diye Bob Marley yazısını yayımlamayan dergi ve o dergiye kızdığı için yayın tarihini öne çeken diğer dergi hangisi?
Orhan Gencebay’la Sex Pistols’ı aynı dergide buluşturmak isterken darbeyle indirilen editör kim?
Ahmet Kaya, Bulutsuzluk Özlemi’ni neden övdü?
Barış Manço ve Cem Karaca kitaplarındaki Fethullah Gülen detayının anlamı ne?
Solcular rockçıları, 68 Kuşağı Beat Kuşağı’nı neden sevmedi?
90’lar gençliği Beat Edebiyatı’nda ne buldu?
Bukowski, Fante, Ginsberg, Brautigan’ın Türkçedeki yayım serüveni nasıl seyretti?
90’ların intihar eden yazarları ve “yeraltı edebiyatı” konusu.
Doğan, Sabah, Hürriyet ve Milliyet gruplarının “Rock dergisi” rekabeti…
Dünyayı 21. yüzyıla sürükleyen değişim rüzgârlarının getirdikleri, 90’lar Rock kültürünü hazırlayan 80’lerden 2000 sonrasına uzanan süreçte Rock altkültürünün Türkiye’deki serüveni, çok özel notlar ve dokümanlarla Koray Sarıdoğan’ın hazırladığı Yeraltı Kütüphanesi‘nde.
Altay Öktem, Aptülika, Çağlan Tekil, Murat Beşer, Şenol Erdoğan’ın özel röportajları eşliğinde…