Ocak ayında www.sucustu.net adresinde yayın hayatına başlayan, suç edebiyatını ana odağına alan iki aylık dijital dergi SUÇÜSTÜ’nün üçüncü sayısı yayınlandı.
Dosya Konusu: 1 Mayıs
Dergi, Mayıs – Haziran sayısını 1 Mayıs İşçi Bayramı’ndan yola çıkarak hazırladığı dosya içeriğini kapakta da vurguluyor. Derginin dosya içeriğinde SUÇÜSTÜ yazarlarının “çalışırken yazmak” konseptli soruşturma cevapları, Bahadır Eren’in “Suç ve Egemen Sınıf” başlıklı yazısı ve Dr. Gizem Şimşek Kaya’nın World War III filmine dair yazdığı kritik yazısı yer alıyor.
Her sayıda yer alan “Yazarlar ve Karakterleri” bölümünde Elçin Poyrazlar, karakteri Suat Zamir’i anlattı. Dergide Aras Gençtürk’ün röportaj konukları ise birbirinden ilgi çekici isimler: Pandemi döneminde başladıkları podcast yolculuğunda üç yılı deviren True Crime: Meçhule Giden Gemi’nin arkasındaki isimler olan Olcay Mağden ve Deniz Altunay ile yeni kitabı “Çocuk” ile okuyucuların karşısına çıkan Cengiz Bahadır SUÇÜSTÜ’ne konuk oldu.
Tefrika Kültürü ve Öyküler
SUÇÜSTÜ, ilk sayısında misyon olarak belirlediği unsurlardan birisi olan tefrika kültürüne sahip çıkmaya devam ediyor. Derginin üçüncü sayısında Didem Kazan Sol, Günay Gafur ve Sanem Gonzalez’in tefrikalarının üçüncü bölümleri yer alırken; N. Bengisu Günaydın çevirisiyle Anna Katharine Green’in “Küçük Çelik Halkalar” öyküsünün de ikinci ve final bölümü dergide okurların karşısına çıkıyor. Ufuk Tekin’in üç bölümden oluşacak olan “Bıçak, Muska, Ağaç” öyküsünün ilk bölümü ve Azime Güç’ün “Zombi Evreninden Suç Öyküleri” dizisinin de ilk bölümü dergide bulunan tefrika çalışmalar arasında.
Tefrikaların yanı sıra Ömer Kaan Kadıoğlu ve Bihter Oy’un öyküleri, Deniz Sarıtop’un ise “Felsefe Penceresinden” şiiri dergideki diğer eserler.
Zengin Yazı İçeriği
Prof. Dr. Ayşe Naz Bulamur’un Victoria dönemi romanlarındaki kadın katiller, Selin Bak’ın “Ölüm Tuzağı” isimli tiyatro oyunu kritiği, Burhan Umut Korkmaz’ın “Murder is Game Over” bilgisayar oyunu incelemesi, Bilgütay Hakkı Durna’nın “Suç” ve Hasan Hayyam Meriç’in “Doğa Suçları Müzesi” denemeleri de derginin zengin yazı içeriğini şekillendiren çalışmalar. Melih Günaydın’ın “Hikâye Hırsızı” romanına dair yazdığı kritik yazısı ve Ercan Akbay – Alper Kaya işbirliği ürünü olan “Suç Sanatı” köşesi de derginin okurlarının seveceği diğer içerikler.