12.5 C
İstanbul
Perşembe, Ekim 31, 2024
Ana SayfaMüzikAlbüm-EP-TekliNazdrave’den elektro-akustik: "Üç Türkü"

Nazdrave’den elektro-akustik: “Üç Türkü”

Usta davulcu ve müzisyen Ediz Hafızoğlu’nun müzikal projesi Nazdrave’nin Anadolu türkülerinden oluşan EP’si “Üç Türkü” Apple Music, Fizy, Spotify ve YouTube’da yayında.

Lin Records etiketiyle çıkan ve Ediz Hafızoğlu’nun yanı sıra Cem Tuncer, Ercüment Orkut, Serhan Erkol gibi usta müzisyenleri buluşturan albüm, klasikleşmiş üç Anadolu türküsüne elektro-akustik yorum getiriyor. “Kerpiç Kerpiç Üstüne” türküsü Atakan Akdaş’ın, “Çay Benim Çeşme Benim” türküsü de Taylan Özgür Ölmez’in yorumuyla yeniden hayat bulurken; Jülide Özçelik’in seslendirdiği “Uzun İnce Bir Yoldayım”, yaratıcısı Aşık Veysel’in “merhaba”sıyla açılıyor.

Yerli müzik sahnesinin en başarılı davulcu ve müzisyenlerinden Ediz Hafızoğlu’nun 2014 yılında kurduğu ve Caz’dan Rap’e, Rock’tan Hip-Hop’a, farklı türlerde müzik üreten isimleri aynı çatı altında buluşturan müzik projesi Nazdrave, bu kez Anadolu türkülerinden oluşan “Üç Türkü” adlı EP ile karşımızda. Diyarbakır türküsü “Kerpiç Kerpiç Üstüne”, Antalya yöresinden “Çay Benim Çeşme Benim” ve Aşık Veysel’in unutulmaz eseri “Uzun İnce Bir Yoldayım”dan oluşan üç şarkılık EP, 6 Eylül Cuma günü dijital müzik kanallarında yayınlandı.

Aşık Veysel ses veriyor

Albümde, düzenlemelerini Serhan Erkol‘un yaptığı iki türkü; “Kerpiç Kerpiç Üstüne” Atakan Akdaş tarafından seslendirilirken, “Çay Benim Çeşme Benim”i Taylan Özgür Ölmez tarafından yorumlanıyor. lide Özçelik’in yeniden hayat verdiği Âşık Veysel klasiği türkü “Uzun İnce Bir Yoldayım”ın düzenlemelerini ise Türkiye cazının üç usta ismi Cem Tuncer, Ercüment Orkut ve Ediz Hafızoğlu birlikte üstleniyor. “Uzun İnce Bir Yoldayım”ın en büyük sürprizi ise, arşiv görüntülerinden seçilmiş sesiyle türkünün başında ‘merhaba’ diyen Âşık Veysel Şatıroğlu’nun sohbeti oluyor.

Trompette Barış Doğukan Yazıcı, alto saksafonda Serhan Erkol, tuşlu çalgılarda Ercüment Orkut, gitarda Cem Tuncer, yaylı tanburda Cenk Erdoğan, kontrbasta Volkan Hürsever ve davul ile elektroniklerde Ediz Hafızoğlu’nu dinleyeceğimiz “Üç Türkü”nün mix’leri ve mastering’i Sinan Sakızlı tarafından yapıldı. Tasarımı Yiğit Gürevin ait olan albüm kapağında ise Burcu Ürgüt’ün çizimleri kullanıldı.

Bulgarca ‘şerefe’ demek

Yerli caz sahnesinin en başarılı davulcuları arasında sayılan Ediz Hafızoğlu’nun Bulgaristan’ın Paisevo köyünde başlayıp İstanbul’da süren çok kültürlü müziğinin izlerini taşıyan müzik projesi Nazdrave, 2014 yılında başladı. Bulgarca ‘şerefe’ anlamına gelen Nazdrave, sanatçının kişisel ve müzikal sınırlara bağlı kalmadan, beraber çalışmayı sevdiği müzisyenler için yazıp düzenlediği şarkıları çalıyor ve söylüyor.

Bugüne dek, “Nazdrave” (2014), “Nazdrave: Live at 22nd Istanbul Jazz Festival” (2016) ve “13” (2018) adlı albümleri yayınlanan “Nazdrave”; Birsen Tezer, Ece Ünsal, Elif Çağlar Muslu, lide Özçelik, Ülkü Aybala Sunat, Ceza, Ayben, Da Poet, Kamufle ve Ağaçkakan gibi isimler ile farklı projeler sahneledi. “Üç Türkü” adlı EP, Nazdrave’nin dördüncü albümüdür.

Ediz Hafızoğlu’nu Takip Edin;

ÜÇ TÜRKÜ (Ediz Hafızoğlu / Nazdrave – EP, 6 Eylül 2019, Lin Records)

– Kerpiç Kerpiç Üstüne

Düzenleme: Serhan Erkol
Vokal: Atakan Akdaş

– Çay Benim Çeşme Benim

Düzenleme: Serhan Erkol
Vokal: Taylan Özgür Ölmez

– Uzun İnce Bir Yoldayım

Düzenleme: Cem Tuncer, Ercüment Orkut, Ediz Hafızoğlu
Vokal: Jülide Özçelik

Trompet: Barış Doğukan Yazıcı
Alto Saksafon: Serhan Erkol
Tuşlu Çalgılar: Ercüment Orkut
Gitar: Cem Tuncer
Yaylı tanbur: Cenk Erdoğan
Kontrbas: Volkan Hürsever
Davul ve Elektronikler: Ediz Hafızoğlu

Kayıt:
Sinan Sakızlı / Hayyam Stüdyoları

Kayıt Asistanı: Ceylan Akçar
Mix & Mastering: Sinan Sakızlı

Kapak çizimi: Burcu Ürgüt
Kapak tasarımı: Yiğit Gürevin

Editör
Editörhttps://www.nouvart.net
Hayatın yapı taşı sanat ve temeli bilim arasında bir köprü, her türlü gündemi birleştirici bir haber ve yaşam portalı; NouvArt
RELATED ARTICLES
Abone Olun
Bildir
guest
0 Yorum
Eskiler
En Yeniler Beğenilenler
Inline Feedbacks
View all comments

Most Popular