Sabancı Üniversitesi ve digitalSSM yürütücülüğünde başlatılan “Teknolojik Sanat Eserlerinin Korunması” araştırma projesi, Ocak 2020’yle beraber devam ediyor.
Dijital sanat alanında çalışan yeni medya sanatçılarına, yeni teknolojilere ve çalışma metotlarına destek veren Digilogue platformu işbirliğiyle hayata geçirilen proje, verinin ve dijital sanat eserlerinin korunması, arşivlenmesi ve geleceğe taşınması konularına odaklanacak.
“Teknolojik Sanat Eserlerinin Korunması” araştırma projesi kapsamındaki konferanslar, 17 Ocak’ta Foundation of Arts Initiatives Yönetim Kurulu Başkanı Vasıf Kortun’un “Anıt ve Belge, Eser ve Arşiv Arasında Sanatçı Pratiği: Eşit Olmayan Koşullar, Küresel Beklentiler” başlıklı konuşmasıyla devam edecek.
Kortun, konuşmasında; “Yeni teknoloji var mıdır, varsa ne anlama gelir?”, “Fiziki ve dijital sürümlerin sürekli yenilendiği bir zamanda sanatçı, küratör ve kurumun, belge ve esere karşı dürüstlüğü nasıl gerçekleşir?”, “Etik kıstaslar nedir?”, “Soru, zamanımızda sanatçı eser ve arşivlerinin kaybolması değil, aksine kaybol(a)maması olabilir mi?”, “Ekonomik koşulların yetersiz, kurumsallaşma ve teknolojik imkanların yaygın olmadığı ortamlarda koruma sorunlarını nasıl değerlendirebiliriz?” gibi soruları değerlendirecek.
15 Kasım 2019’da Rhizome, Tate Modern ve Sabancı Üniversitesi’nden uzman ve akademisyenlerin katılımıyla, “Yazılım Tabanlı Sanat Eserlerinin Korunması” ve “İnternet Sanatının Korunması” konuşmalarıyla başlayan konferans serisi, 16 Kasım 2019’da “Zaman Dayalı Medya Sanatının Korunması” konulu atölye çalışmasıyla devam etmişti.
13 Aralık 2019’daki konferanstaysa Prof. Dr. Siegfried Zielinski, “Gelecekteki Arkeolojiler: Medya Zamanının Derin İzleri’nden Olası Geleceklere Seyahat”, ZKM Sanat ve Medya Merkezi’nden (Karlsruhe) Daniel Heiss, Morgane Stricot ve Matthieu Vlaminck “Medya ve Dijital Sanat Eserlerinin Medya Arkeolojisi Bağlamında Yeniden İnşası: Uygulamalı Vaka Çalışmaları” başlıklı konuşmalarını sunmuştu.
Independent Türkçe